Searching...
Saturday, March 1, 2014
7:40 AM 0

kronologi kisah-kisah panas Sharnaaz vs Lisdawati


LISDAWATI

MBS pun tak tau nak cakap apa...kes ini masih dalam laporan polis..

 Tentu Lisdawati berada dalam keadaan yang agak teruklah. MBS  tidak berani komen lebih-lebih soal ini memandangkan sudah bermacam versi yang keluar. Jujurnya, ada yang menyokong Lisdawati, tetapi lebih banyak komen yang ‘membela’ Sharnaaz termasuklah produser Zeila Jalil yang mengatakan, dia tahu hati budi ‘Abang Jebat’ itu.

Jika Lisdawati sudah membuat laporan ke atas dirinya, Sharnaaz juga turut berbuat demikian.

Sharnaaz mendakwa dia meninggikan suara kepada pelakon wanita tersebut kerana Lisda dikatakan terlebih dahulu memburuk-burukkan dirinya.

Sharnaaz turut mendakwa Lisdawati dan Fauzi turut mengaitkan ibu bapanya. Di situ katanya punca Sharnaaz naik angin.

Tetapi umum tahu kedua-dua mereka iaitu Lisdawati dan Sharnaaz mempunyai sejarah dan kisah masing-masing yang kontroversi.

Untuk bersikap adil, MBS sediakan kronologi kisah-kisah panas terdahulu kedua-dua pelakon ini.

Nadia Mustafar

Ini kisah awal yang memberi imej kurang molek kepada Lisdawati dalam sejarah kerjaya seninya. Kisahnya bermula apabila Nadia Mustafar dikatakan mengeluarkan kenyataan yang didakwa kononnya berbentuk fitnah ke atas Lisdawati dalam sebuah majalah pada 2005. Nadia mendakwa Lisda berhutang kepadanya dan meminta supaya Lisda membayar hutang yang dipinjam sejumlah sekitar RM20,000 itu. Bagaimanapun Lisda menafikan berhutang dengan pelakon itu dan akibat malu sendiri, Lisda menyaman Nadia dan mendakwa kenyataan Nadia memberi implikasi kepada kerjayanya. Oleh kerana Nadia tidak mempunyai sebarang bukti sahih mengatakan Lisda berhutang, Lisda telah memenangi saman tersebut dan Nadia diperintahkan mahkamah agar membayar wang ganti rugi sebanyak RM250,000.

Rita Rudaini

Masih ingat adegan kolam renang pada 2006? Kejadian ini menjadi antara topik hangat pada waktu itu apabila adegan lakonan bertukar kepada sejarah hitam melibatkan pelakon Rita Rudaini. Lisda mendakwa Rita telah ‘terlebih’ menghayati watak dan mencederakan dirinya lalu bertindak membuat laporan polis. Lisda mendakwa rakan baik kepada Nadia Mustafar itu sengaja bertindak lebih agresif dalam melakonkan babak pergaduhan semasa penggambaran drama di sebuah hotel di Tanjung Tokong, Pulau Pinang itu dan mencederakan dirinya. Bagaimanapun kes berkenaan tamat begitu sahaja, seterusnya membuktikan tuduhan Lisda itu tidak wujud sama sekali, Rita tidak bersalah.

Kru produksi

Pada penghujung 2012 Sharnaaz dikatakan telah mencederakan seorang kru produksi drama lakonannya. Di sinilah bermulanya episod baharu buat Sharnaaz apabila dia mula dianggap sebagai seorang yang panas baran, walaupun lakonannya begitu menyerlah. Sharnaaz secara tiba-tiba, menyerang kru produksi kerana lewat ke lokasi menyebabkan penggambaran tertangguh dan menyusahkan banyak pihak.

Selain itu juga dia turut meninggalkan lokasi penggambaran secara tiba-tiba yang melayakkan dia menerima surat saman daripada pihak produksi.

ND Lala

Kejadian ini berlaku pada awal 2013, Sharnaaz memang sedang mabuk bercinta dengan penyanyi Shila Amzah. Bapa penyanyi itu ND Lala telah mengeluarkan kenyataan ‘jangan biadap’ terhadap Sharnaaz. Ini ekoran ND Lala kecewa dengan kata-kata Sharnaaz yang tetap mahu memperisterikan anaknya itu walaupun tanpa restu ibu bapa Shila. Joyah lihat kes ini lebih kepada sikap Sharnaaz yang tidak menghormati permintaan ibu bapa bekas kekasihnya itu. Alah, biasalah bila orang mabuk cinta. Joyah pun pernah muda, cinta memang boleh buat kita jadi buta dan gila.

Orang awam

Kisah ini dinafikan sekeras-kerasnya oleh Sharnaaz. Khabarnya pelakon sasa ini terlibat dalam satu insiden pergaduhan di Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada Oktober tahun lalu. Selain bertumbuk, Sharnaaz juga dikatakan membelasah pengguna jalan raya tersebut. Kekal dengan kata-katanya, Sharnaaz dengan berani memberi amaran agar fitnah seperti ini tidak diteruskan terhadap dirinya dan kes berkenaan diam begitu sahaja.

MBS harap kes dua artis ini akan selesai dengan saling bermaaf-maafan..MBS doakan semoga mereka akan berdamai.




SUMBER : artis meletop

0 comments:

Post a Comment